Pasica

ENGLISH translation

BITI Islandija - potopis

Islandija

Živjo...ime mi je Matic..in evo..sem na Islandiji!  O tem bom v prihodnjih tednih pisal blog, ki ga bo brala moja mama, če pritegne pozornost  še kakaega Dicarja, pa toliko bolje.
Na Islandijo sem se odpravil, ker sem preko faksa dobil štipendijo, ki pokriva osnovne življenjske stroške, pod pogojem da si sam najdem delodajalca v tujini, pri katerem pridobivam delovne izkušnje.
Nato sem spamal vse možne firme in organizacije, ki se ukvarjajo s stvarmi, ki me zanimajo, jih kontaktiral in...žio, jest bi delu za vas zastonj...ni trajal dolgo, da sem dobil pozitiven odgovor. Letalska karta kupljena, spakiran, letim preko Španije in....vulkanu se strga.  Še zdej ne znam izgovorit imena...Ejafjaklajohtull...Pa liiih takrat  ko se jest spravim potovat...skratka, v španiji sem obtičal en teden, ker letala niso smela vzletet....sicer trpel nisem, kolega živi v Alicanteju, kjer sem imel vmesni postanek...torej en teden parazitiranja pri njem doma. Hujšega kot 25 stopinj sred aprila,,  zvečer žuri na plaži ob kresu, sangria....se mi res ni moglo zgodit...pa še stroške ki sem jih mel v španiji (vstopnine za v muzeje mama) mi bo letalska družba povrnila.

islandija_1

...za vse ki so zmrzoval v Lj medtem  ko smo bli mi na plaži.
Ob slovesu mi je Andres stiskal roko da nej se čim prej spet kej oglasim, z drugo roko je pa žugal lestališkemu uslužbencu nej me čim prej spravi na letalo.
Pogledat sva šla tudi zanimiv fenomen...sredi španije, blizu Alicanteja obstaja manjše mesto kjer živijo izključno norvežani. Nekaj tisoč....Vse trgovine imajo napise v norveščini. Prišlo je do masovnega preseljevnja v bližnji preteklosti...seveda sva napačno predvidevala da se bo v mestu trlo visokoraslih modrookih skandinavk...mesto je namreč raj za ostarele norvežane,  ki se najudobneje počutijo v belih štumfih s stilsko neusklajenimi sandali. Skratka sem so prišli zapravit penzijo. Ne duha ne sluha o njihovih vnukinjah...

islandija_2

Na sliki simbol španije, pano bika, ki je v bistvu reklama za sherry Osborne. Na začetku je bil gor napis da gre za alkoholno pijačo, sam so pol moral napis dat dol, ker so sprejel zakon o  prepovedi oglaševanja alkoholnikh pijač in je ostal samo še bik.

1 teden
OK končno pristanem v Reykjaviku. Ura 4 zjutraj. Prvi stik z domorodci,..kitajski voznik avtobusa, živčen, ker ga nadleguje nemc, ki se na letalu ni mogel načudit nizki ceni vodke.
Na avtobusni postaji me pričaka Julien, naglas ga po treh besedah izda za francoza. Kul dečko, ki me odpelje par kilometrov ven iz reykjavika do hiše kjer bom živel  naslednje tri mesece. Stopim v  sobo, že zaslišim  znan izraz...a jebote spavam, gasi svetlo...Dušan iz Beograda. Zgleda da bo držal...srbija do tokija. Povsod so. Mu rečem..mejhn svet a?  Pa odvrne, nije mali svet, nego velika srbija. Zjutraj spoznam še ostale. Lasse z Danske, Giovanna iz Italije,  Anais in Meir iz Izraela. Skratka še vedno čakam prvi stik z domorodci.
Naslednji dan se oglasim v pisarni, pa vidim da tudi tokrat ne bo šlo. Šef je kolumbijec, ki že nekaj let živi na Islandiji. V prostem času komentira lokalno nogometo ligo...težko mu je združit južnoameriški temprament in islandski fuzbal...
Popoldne zavijem v najbližji mladinsi center, ker zvem da imajo tam zastonj brezžični internet. Dečko, ki tam dela me sliši ko v slovenščini komuniciram prek skypa...vzklikne...ooo naši!  Nenad iz Tuzle. Tu živi že 9 let, izkorišča islandsko socialno blaginjo. Poleg poceni delovne sile so/smo balkanci izvozil na islandijo tud Đ. Dokaz:

islandija_3
Da na hitro pojasnim kaj počnem tu. Delal bom za nevladno okoljevarstveno organizacijo SEEDS Iceland(See beyond borders) .  Vodil bom prostovoljske tabore po celi Islandiji zraven se bom pa še ukvarjal s pravom kolikor bo le mogoče.
Prostovoljski tabori so dvotedenski tabori na katere se prijavijo mladi iz celega sveta in delajo na določenem projektu, ki ima družbeno koristen namen. Za delo niso plačani, v zameno dobijo hrano in nastanitev. Poglejte si http://www.zavod-voluntariat.si/
Prvih nekaj dni smo večinoma raziskovali mesto (prilagam kičaste fotke).  Zanimivo je blo videt kako islandski in norveški srednješolci proslavljajo konec šolskega leta...Dopoldne jih naložijo na par tovornjakov in pol tam s kamijona veselo mahajo z zastavicami po mestu. Prilagam sliko.  Zvečer mesto zgleda divje kot živalski vrt. Srednješolci  se našemijo kot pri nas za pusta.

islandija_4
2 .teden
Začenjam z dvotedenskim izobraževanjem. Dobimo nove cimre in v hiši nas je naenkrat več kot dvajset. Deset ur predavanj na dan, nato pa ponavadi skočimo še v termalne vrelce. Zaradi izvirov vroče gejzirske vode je v mestu polno zunanjih kopališč z več bazeni ter saunami.  Obratujejo celo leto. Vstopnina je smešno nizka...evro in pol. Sploh za islandske standarde. Mesto samo je po prebivalstvu manjše kot Ljubljana, se pa razprostira na precej večjem območju. Razgledi so fanastični, pa raj dam fotke kot da filozofiram.

islandija_5

islandija_6

...ko stopim ven iz vode, koga vidim....5 slovencev našemjenih kot da grejo v himalajo. Edini ljudje, ki smo jih srečali v 4 urah.

4 teden

Vikend izkoristimo tako, da pomagamo lokalnim kmetom pri odstranjevanju vulkanskega pepela. Vas leži prav pod delujočim vulkanom, pepel je popolnoma prekril celotno pokrajino....

islandija_7

islandija_8

Komentarji

+1 #1 anonimni 14:26 23-02-2012
pišem obnovo tega potopisa in prosim če mi lahko poveste ali je/si prredavanja poslušal ali je/si on/ti predaval.
Citat

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih in kako jih izključiti: VEČ.

Sprejemam piškotke na tej spletni strani.