Projekt je povezan z uporabo in odnosom mladih do IKT tehnologije in vsebinami ter načini uporabe. Gre za nadgradnjo predhodnega projekta Nekemične zasvojenosti med dijaki v Dijaškem domu Ivana Cankarja, ki je potekal v DIC-u, v šolskem letu 2016/17.
Projekt | |||
Naziv projekta | ASTTNP / #astitudnotpadu | ||
Časovni okvir/trajanje | 2018 – 2020 / triletni nadaljevalni projekt | ||
Cilji projekta |
Projekt zasleduje dva sklopa ciljev:
- Zmanjševanje časovne rabe interneta. - Prostorsko omejitev rabe interneta in električnih naprav ter vzpostavljanje prostorov, območij kjer internet ne bi deloval. Kamor bi se lahko zatekali mladi, ki imajo željo in voljo, da se zavestno odrečejo skušnjavi virtualnega bega in si želijo druženja. - Kreativno zapolnitev prostega časa, brez električnih naprav in digitalnih orodij. - Večjo vključenost mladih v interesne dejavnosti in delavnice v DIC-u, ki niso neposredno povezane z IKT. - Navajanje k timskemu delu, sodelovanju ter k odprti, neposredni, »fizični« komunikaciji. - Osvajanje novih znanj in veščin ter razvoj kompetenc povezanih z zdravo in varno uporabo sodobnih tehnologij z namenom nadaljnjega posredovanja in vrstniškega širjenja tega znanja.
- Razvijanje znanj in veščin za kreativno in (osebno in družbeno) koristno in odgovorno uporabo IKT. - Praktična uporaba interneta in orodij s ciljem priprave uporabnih končnih produkcij in vsebin, ki vzpostavljajo ravnovesje med virtualno in analogno (fizično) komunikacijo ter aktivnostmi. |
||
O programu |
Projekt je povezan z uporabo in odnosom mladih do IKT tehnologije in vsebinami ter načini uporabe. Gre za nadgradnjo predhodnega projekta Nekemične zasvojenosti med dijaki v Dijaškem domu Ivana Cankarja, ki je potekal v DIC-u, v šolskem letu 2016/17. V projektu #ASTTNP je za razliko od predhodnega projekta, ki se je ukvarjal predvsem z negativnimi posledicami uporabe sodobnih tehnologij v ospredje postavljen proaktiven pristop njihove pozitivne rabe. S tem pristopom poskušamo po eni strani omiliti negativni naboj “boja proti tehnologiji”(parafraza Boja proti drogam v preteklosti, ki je naredilo več škode kot koristi), po drugi pa odpre polje kreativnega raziskovanja in uporabe te tehnologije ne samo za izobraževalne namene, temveč tudi za prosti čas in kreativno zabavo. Pomembno vlogo v projektu igrata medgeneracijski dialog ter vrstniška komunikacija ter učenje. Ta način partnerstva in hkratnega (vertikalnega ter horizontalnega ) sodelovanja je ključnega pomena. Upošteva enakopravno vključenost mladih, ki obvladajo splet in njegova sodobna socialna družbena orodja ter hkrati omogoča nove oblike neformalnega in vrstniškega učenja. Projekt #ASTTNP opredeljujeta dve različni obliki udejstvovanja: - Raziskovanje medija skozi različne umetniške forme in nove prakse ter orodja, ki jih omogoča ta medij. Elektronska oblika in način informiranja s ciljem obveščanja dijakov o drugih »analognih« dogajanjih in dejavnostih v domu, ter možnostih njihovega »fizičnega« sodelovanja in udejstvovanja pri teh. |
||
Ciljna skupina in njene potrebe |
Beležimo veliko število dijakov, ki večino prostega časa preživijo za računalnikom, oziroma neprenehoma, tudi v vseh mogočih in neprimernih situacijah: med učnimi in vzgojnimi urami, kosilom, na sprehodu, celo na kolesih uporabljajo mobilne telefone. O težavah v zvezi s prekomerno uporabo telefonov in časom prebitim za računalnikom ter posledicah nas obveščajo tudi starši in prosijo za pomoč. Posledice se odražajo tudi pri učnem uspehu in pri agresivnih reakcijah ter vedenju: razdražljivost, netolerantnost v komunikaciji, ipd. Velja pripomniti, da se mnogi od mladostnikov tega zavedajo in kot olajšanje sprejmejo posamezne restrikcije staršev, ko jim omejijo uporabo omenjenih naprav, oziroma naše zahteve, da jih ne uporabljajo v določenih situacijah. V tem primeru to lahko razumemo tudi kot klic na pomoč. Skratka na odraz potrebe, ki jo velja upoštevati. Potrebe, ki jih ugotavljamo so naslednje:
|
||
Načrt in metode dela v letu 2018 | |||
PREDVIDENI CILJ | CILJNA SKUPINA | UPORABLJENE METODE IN/ALI TEHNIKE | |
Realizacija (video) produkcije in video »ASTTNP« kanala na yutubu dosegljivega na socialnih omrežjih in napravah dijakov, z namenom pritegnitve pozornosti in posredovanja »povezovalnih« vsebin in možnosti pozitivnega vplivanja, predstavitve ter refleksije ustvarjenih izdelkov ter spremni razgovori in refleksija s ciljno skupino. |
Srednješolci med 14 in 16 letom /delavnice za video in oblikovanje ter fizični teater |
- Izkustveno učenje - Razprave in razgovori o izpostavljenih temah - Javni nastopi/predstavitve - Evalvacija / eksterni odzivi in samoevalvacija |
|
Spodbujanje sodelovanja v dejavnostih, ki niso povezane z računalniki: fizični in klasični teater, namizne družabne igre, izdelovanje kemigramov, grafitov… Razvijanje občutka za timsko delo, družabnost ter kritičnega odnosa do vprašanj nekemične odvisnosti. |
Srednješolci med 14 in 16 letom /Fizični in klasični teater, druge »analogne dejavnosti«, domska skupnost. |
- Razprave in razgovori o izpostavljenih temah - Izkustveno učenje - Javni nastop / predstavitev Evalvacija / eksterni odzivi in samoevalvacija |
|
Predavanja s spremnimi delavnicami kritične uporabe IKT: - Kaj počno današnji mladi na spletu? - Spletna samopodoba in samopoškodovanje - Wikipedija data – Odprti podatki in priložnost za prostovoljno družbeno koristno delo na spletu - Seznanjanje z osnovnimi elementi programiranja (kako nastaja virtualni svet – kdo, kako in zakaj ga dela) - Spletne in tiskane objave / brošurice BITI, domska revija Triper, ipd. |
Srednješolci med 14 in 16 letom starosti /vse skupine v okviru programa/ |
- Razprave in razgovori o izpostavljenih temah - Izkustveno učenje - Javni nastop / predstavitev - Evalvacija / eksterni odzivi in samoevalvacija |
|
Realizacija v letu 2018: | |||
Plesno gledališka predstava #realnost / raziskovanje novih medijev skozi ples in igro Predavanje Filip Muki Dobranić: Kaj počno mladi na internetu /https: //www.facebook.com/dijaskidomdic/videos/vb.183225798499324/1041047449383817/ ?type=2&theater¬if_t=page_post_reaction¬if_id=1525770016594876 Partner v projektu: Inštitut Danes je novi dan (DJND) Projekt sofinancira Mestna občina Ljubljana |
|||