Projekt poteka od 2012.
Projekt je preventivnega značaja, namenjen je dijakom, ki bivajo v dijaškem domu in v svojem prostem času želijo pridobiti nova znanja s področja komunikacije in reševanja sporov.
Projekt | |
Naziv projekta | VRSTNIŠKA MEDIACIJA V DIC-U |
Časovni okvir/trajanje projekta | Projekt Vrstniška mediacija v DIC-u poteka v dijaškem domu od leta 2012 do 2019 |
Navedite konkretne cilje programa, ki bodo usklajeni z oceno potreb udeležencev in koristni za ciljno skupino (cilji naj bodo jasni, razumljivi, enostavni za identifikacijo, potrebni, realni, uresničljivi – mogoče jih je doseči z razpoložljivimi viri in v opredeljeni ciljni skupini): |
|
Oblike evalvacije projekta (kako se bo ugotovilo ali so bili cilji doseženi tako splošni kot konkretni) |
|
Nosilec projekta in sodelujoči |
Ljuba Plesec, vodja projekta, prof. ped. In soc. Erika Šešek, svetovalna delavka, prof. soc. in ped. Tjaša Strmšek, prof ped. Zoran Grgič, učitelj zgodovine in sociologije Katja Čarman, univ. dipl. ped. |
Ocena vrednosti in financiranje projekta (lastna sredstva, MŠŠ, EU strukturni skladi…) |
Financerji projekta so: MOL- Odsek za projekte DIC Mestna občina Ljubljana |
O programu Vrstniška mediacija: Program zajema naslednje sklope vsebin: Splošno o mediaciji, temeljna načela, konflikt kot del življenja in načini reševanja konfliktov, pomen, prepoznavanje ter izražanje čustev, komunikacija v mediaciji, tehnike mediacije, faze mediacije in supervizijsko spremljanje.
Udeleženci sodelujejo pri sprejemanju pravil in obveznosti v izobraževalnem procesu, pri igri vlog kot medianti in kot mediatorji pri reševanju primerov medvrstniških konfliktov. Vključeni so tudi v proces snemanja in analize primerov.
Udeležba v programu mladim omogoča samorealizacijo in osebno potrditev ter celovito in večplastno komunikacijo. Dijaki, ki so izobraževanje že zaključili, nastopajo v vlogi somediatorjev, kar omogoča vrstniški vpliv in medgeneracijsko sodelovanje. S tem je dosežena večja aktualnost in učinkovitost programa.
V okviru projekta organiziramo tudi delavnice za dijake: Kako izboljšati samopodobo. V delavnicah se naučijo sprejemati sebe tudi , ko jim je težko in svoje dvome izkoristiti kot izziv za premislek in samostojno odločitev. V preizkušnjah, ki jih srečujejo v svojem življenju, razvijajo svoje moči, spretnosti in zaupanje vase.
Delavnice, in različne vaje za boljšo samopodobo, pri dijakih spodbujajo osebno rast preko komunikacije in osebnih uvidov na varen in zanesljiv način.
V šolskem letu 2015/2016 smo izdali zloženko z naslovom "Samopodoba je slika, ki jo ustvarjam o sebi".
MEDIACIJA je eden izmed načinov alternativnih oblik reševanja sporov.
DEJAVNOSTI:
Usposabljamo vrstniške mediatorje. Usposabljanje poteka vsako šolsko leto od začetka novembra do konec marca in traja 32 ur.
Izvajamo mediacije. Za reševanje spora se lahko prijavite mentorjem ali vrstniškim mediatorjem osebno ali po elektronski pošti ter vzgojiteljem.
Izpopolnjujemo in izmenjujemo znanje in izkušnje, ki se dotikajo področja medosebnih odnosov.
Se kot skupina vključujemo v aktivnosti projektov DIC-a in interesne dejavnosti.
INFORMACIJE o dejavnostih lahko dobite pri mentorjih:
- Zoranu GRGIČU (vzgojitelj v B stavbi) zoran.grgic@dic.si,
- Ljubi PLESEC (vzgojiteljica v A stavbi) ljuba.plesec@dic.si ,
- Tjaši STRMŠEK (vzgojiteljica v B stavbi) tjasa.strmsek@dic.si,
- Katji ČARMAN (svetovalna delavka)
O programu Vrstniška mediacija: Program zajema naslednje sklope vsebin: Splošno o mediaciji, temeljna načela, konflikt kot del življenja in načini reševanja konfliktov, pomen, prepoznavanje ter izražanje čustev, komunikacija v mediaciji, tehnike mediacije, faze mediacije in supervizijsko spremljanje.
Udeleženci sodelujejo pri sprejemanju pravil in obveznosti v izobraževalnem procesu, pri igri vlog kot medianti in kot mediatorji pri reševanju primerov medvrstniških konfliktov. Vključeni so tudi v proces snemanja in analize primerov.
Udeležba v programu mladim omogoča samorealizacijo in osebno potrditev ter celovito in večplastno komunikacijo. Dijaki, ki so izobraževanje že zaključili, nastopajo v vlogi somediatorjev, kar omogoča vrstniški vpliv in medgeneracijsko sodelovanje. S tem je dosežena večja aktualnost in učinkovitost programa.
V okviru projekta organiziramo tudi delavnice za dijake: Kako izboljšati samopodobo. Delavnice nudijo dijakom možnosti, da se spopadejo s svojimi čustvi in začnejo verjeti vase. Naučijo se sprejemati sebe tudi , ko jim je težko in svoje dvome izkoristiti kot izziv za premislek in samostojno odločitev. V preizkušnjah, ki jih srečujejo v svojem življenju, razvijajo svoje moči, spretnosti in zaupanje vase.
Delavnice in različne vaje za boljšo samopodobo, pri dijakih spodbujajo osebno rast preko komunikacije in osebnih uvidov na varen, zanesljiv način.
V šolskem letu 2015/2016 smo izdali zloženko z naslovom "Samopodoba je slika, ki jo ustvarjam o sebi".
Predstavitveni filmček o mediaciji v DIC-u
MEDIACIJA je eden izmed načinov alternativnih oblik reševanja sporov.
DEJAVNOSTI:
Usposabljamo vrstniške mediatorje. Usposabljanje poteka vsako šolsko leto od začetka novembra do konec marca in traja 32 ur.
Izvajamo mediacije. Za reševanje spora se lahko prijavite mentorjem ali vrstniškim mediatorjem osebno ali po elektronski pošti ter vzgojiteljem.
Izpopolnjujemo in izmenjujemo znanje in izkušnje, ki se dotikajo področja medosebnih odnosov.
Se kot skupina vključujemo v aktivnosti projektov DIC-a in interesne dejavnosti.
INFORMACIJE o dejavnostih lahko dobite pri:
mentorjih:
- Zoranu GRGIČU (vzgojitelj v B stavbi) zoran.grgic@dic.si,
- Ljubi PLESEC (vzgojiteljica v A stavbi) ljuba.plesec@dic.si ,
- Tjaši STRMŠEK vzgojiteljica v B stavbi) tjasa.strmsek@dic.si,
- Katji Čarman (svetovalna delavka) katja.carman@dic.si